طی سه هفته آینده، نسل جدید بامو M5 پیش از نخستین نمایش عمومی در نمایشگاه فرانکفورت، رسماً رونمایی خواهد شد. سازنده آلمانی تأیید کرده است که نسل جدید M5 به پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار و گشتاوری بیش از 700 نیوتن متر خواهد داشت که درنتیجه بسیار به مرسدس E63 نزدیک خواهد بود.
نگاهی به چند پروژهٔ نسبتاً مبهم بوگاتی
بوگاتی ID90 کانسپت
نام | بوگاتی ID90 |
معرفی | نمایشگاه تورین 1990 |
ترکیب | موتور وسط |
پیشرانه | 3.5 لیتری V12 چهار توربو |
طول/عرض | 4.10/1.84 متر |
محور محرک | چهارچرخ |
حداکثر سرعت | 280 کیلومتر در ساعت |
چرا باید آنرا به یاد داشته باشم؟
این کانسپت علاوه بر اینکه اولین بوگاتی طراحیشده توسط جیوجیارو محسوب میشد، از برخی ویژگیهای طراحی آن در مدل EB110 نیز استفاده شد.
گروه بامو اعلام کرد درآمدها و میزان فروشش در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته که این موضوع به لطف تقاضای زیاد در بازار چین بوده است. سود خالص این گروه از آوریل تا ژوئن برابر با 2.19 میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 13 درصدی را نشان میدهد. درآمدهای این گروه پیش از دخالت مالیاتهای مختلف نیز رشد 7.5 درصدی داشته و به 2.93 میلیارد یورو رسیده که بیشتر از انتظارات بوده است. عملکرد کلی گروه بامو نیز با رشد 3.1 درصدی به 25.8 میلیارد یورو رسیده است.
با وجود سر و صدا و موفقیت هایپرکار هایی مثل پورشه ۹۱۸، مک لارن P1 و فراری لافراری ورود سایر خودروسازان به این رقابت هیجان انگیز اصلا دور از انتظار نیست. مرسدس بنز هم یکی از این کمپانی هاست که قبلا این ماجراجویی را انجام داده است و اما خبرهایی هم از بامو در راه است.
تاتا برنامههای خود برای تولید و عرضه رقیب مزدا MX-5 را لغو کرد.