ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

دوئل مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال

کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان دور دوم مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در اولین دوئل این گروه، ب‌ام‌و M6 به مصاف مازراتی گرن توریزمو رفت که در این رقابت جمعاً در هردو نظرسنجی تعداد 21033 رأی به ثبت رسید که از بسیاری از دوئل‌های قبلی بالاتر است. از این آراء، M6 توانست 13399 رأی را تصاحب کند درحالی‌که به گرن توریزمو 764 رأی داده شده است و بنابراین ب‌ام‌و M6 با کسب 63 درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده و مازراتی گرن توریزمو از صعود به مرحلهٔ بعد بازماند. امروز اما دو نمونه از لوکس‌ترین و گران‌ترین کوپه‌های بازار یعنی مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

  ادامه مطلب ...

لامبورگینی برای دست یافتن به علوم جدید با مهندسان پزشکی همکاری می کند

فیبر کربن یک ماده ی بسیار مفید برای کاهش وزن و متقابل آن بالا بردن استحکام ساختاری درخودرو های اسپرت امروزی، مثل خودرو های لامبورگینی است. سودمندی فیبر کربن به همین جا  محدود نمی شود و علاوه بر این حتی توانسته ارزش های خود را در ساخت ایمپلنت های پروتزی و دیگر وسایل پزشکی که نیاز به وزن کم و استحکام بالا دارند، نشان دهد.

  ادامه مطلب ...

رونمایی رسمی کراس‌اوور کیا استونیک

هنوز یک هفته از رونمایی رسمی کراس‌اوور ساب‌کامپکت هیوندای کُنا نگذشته است که حالا کیا هم  کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید خود یعنی استونیک را رونمایی کرده است. در بخش طراحی ظاهری، علیرغم تلاش گروه خودروسازی کیا-هیوندای برای ایجاد یک شخصیت ظاهری مجزا در استونیک، کاملاً می‌توان فهمید که هیوندای کُنا و کیا استونیک خودروهای مرتبطی هستند. این دو کراس‌اوور ساب‌کامپکت کره‌ای خصوصاً در نمای جلو ویژگی‌های خاص خود را دارند اما بازهم می‌توان قرابت آن‌ها را تشخیص داد.

  ادامه مطلب ...