دایهاتسو یکی از قدیمیترین تولیدکنندگان پیشرانههای درونسوز است اما این بدان معنا نیست که این برند زیرمجموعهٔ تویوتا نمیتواند به آینده توجه داشته باشد. مصداق این موضوع را میتوان در این دو کانسپت جدید مشاهده کرد. این دو کانسپت که DN Multisix و DN F-Sedan نام دارند، هفتهٔ آینده در نمایشگاه خودروی اندونزی در جاکارتا رونمایی خواهند شد. دایهاتسو فعلاً اطلاعات خیلی کمی را از این دو خودرو ارائه داده و فقط به انتشار دو عکس و مشخصاتی جزئی بسنده کرده است؛ اما این دو کانسپت بهوضوح زبان طراحی کاملاً جدیدی را برای این برند ژاپنی متعلق به تویوتا نشان میدهند.
شاید سانگ یانگ اوایل سال جاری اقدام به معرفی نسل جدید رکستون کرده باشد اما این خودروساز کرهای قبلاً به دنبال جانشین آن بوده است.
سام کاویانی: لاکسژن (LUXGEN)، برندی است جوان، آنچنان جوان که در تصور هم نمیگنجد. این سازنده نوبنیاد تایوانی تنها هشت بهار را پشت سر نهاده و هنوز فاصله زیادی تا ایام بلوغ حرفهای خود دارد. این خودروساز شرقی در ماه ژانویه سال 2009 میلادی بنیان نهاده شد. دفتر مرکزی آن در شهر SUNYI از بخش MIAOLI تایوان واقع شده و مالکیت آن نیز به یولان موتور (YULON MOTOR) تعلق دارد. ساختههای لاکسژن به غیر از تایوان، در کشور چین و با مشارکت شرکت دانگ فنگ هم تولید میشوند.
پانامرا با وجود ساختار پیشرانه جلو و چهار درب، هنوز هم روح اسپرت و خاص پورشه را دارد و پیش از هر چیز یک “911 چهار نفره” مینماید.
شاید این گفته برایتان عجیب باشد اما اگر چند صباحی مخصوصاً در حالت اسپرت پلاس (Sport Plus) با آن رانندگی کنید تأییدش خواهید کرد. حس سبکی، ملموس بودن و توازنی که پانامرا در مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم به دست و پایتان میبخشد دقیقاً همانی است که پشت فرمان فرزندان اسپرت پورشه میچشید و همین نکته، عنصری است که آن را مطابق آنچه در جمله نخست گفتیم، به یک “911 چهار نفره” بدل میسازد.
این فتوشاپ نیست، این ماشین واقعاً ساخته شده است
امروز ساخت نسخهٔ کوپهٔ آئودی A8 ایدهٔ جذابی است تا جایی که رندرهای زیادی هم از آن طراحی شده است اما شاید جالب باشد بدانید که دو دهه پیش، آئودی این ایده را عملی کرده است. این شرکت در سال 1997 نسخهٔ کوپهٔ سدان فول سایز و پرچمدار A8 خود را با همکاری شرکت IVM Automotive تولید نمود و برای اولین بار در نمایشگاه ژنو همان سال به نمایش درآورد.