ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

قرارداد تاریخی رنو برای حضور در بازار ایران

امروز و در طی مراسمی، قرارداد ۶۶۰ میلیون یورویی ایران با شرکت خودروسازی رنو فرانسه امضا شد. رنو بزرگ‌ترین خودروساز جهان طی شش ماه نخست سال میلادی جاری، با قدرت به بازار ایران وارد می‌شود.
قائم‌مقام ارشد گروه خودروسازی رنو، قرارداد سه‌جانبه با ایرانی‌ها را قراردادی استثنایی خواند و گفت: با این قرارداد شاهد حضور بلندمدت رنو در ایران خواهیم بود.

 به گزارش ایسنا، تیری بلوره در آیین امضای قرارداد همکاری مشترک درزمینهٔ توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران که با حضور مسئولانی از این شرکت، وزیر صنعت و مسئولانی از ایدرو و شرکت پرتو نگین ناصح در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که امضا قراردادی استثنایی با ایدرو و گروه نگین در یکی از استراتژیک‌ترین کشورها برای رنو یعنی ایران را به امضا می‌رسانیم.


منصور معظمی در ابتدای مراسم امضای قرارداد ایدرو، رنو و شرکت پرتو نگین ناصح با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری در این قرارداد در فاز اول 660 میلیون یورو است، اظهار داشت: 10 ماه پیش چارچوب همکاری بین ایدرو و رنو در پاریس امضا شد که سهم رنو 60 درصد و ایدرو 40 درصد بود. امروز با مذاکرات صورت گرفته سهم ایدرو از 40 درصد به 20 درصد کاهش داده شد و مشارکت به‌صورت سه‌جانبه با حضور هولدینگ پرتو نگین ناصح شد.


شرکت هولدینگ پرتو نگین ناصح مالک شرکت نگین خودرو است که بزرگ‌ترین واردکننده خودروی ایران محسوب می‌شود.
به گفته وزارت صنعت، این قرارداد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو است و خودروهای سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می‌رسند. البته قیمت‌گذاری صحیح و منصفانه و به دور از لابی‌های پنهان این خودروها، خواسته اصلی مشتریان خواهد بود. بر اساس این توافق‌نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.


به گفته معظمی، تولید گیربکس و شاسی خودرو نیز در این مشارکت سه‌جانبه پیش‌بینی شده است. برای این پروژه در فاز اول اشتغال‌زایی 3 هزار نفر به‌صورت مستقیم پیش‌بینی شده و تعهد شده است که حدود 300 هزار دستگاه خودرو تولید شود که در فاز اول تولید 150 هزار دستگاه در دستور کار است و تا سال 2024 به 300 هزار خودرو خواهد رسید. رنو در این مشارکت متعهد به صادرات 30 درصد محصولات شده است.

Renault Symbol
در حال حاضر ۱۵ قطعه ساز ایرانی با رنو همکاری می‌کنند که قرار است این میزان به 60 قطعه ساز برسد. وی اضافه کرد: در پی اجرای این قرارداد، قطعه سازان و افراد شریک در این قرارداد به شبکه توزیع رنو متصل خواهند شد. به همین اساس مصرف‌کنندگان می‌توانند از تولیدات و قطعات شبکه رنو استفاده کنند.


قرارداد تاریخی با رنو از این بابت که سهم طرف فرانسوی بیشتر از شرکای ایرانی است می‌تواند باعث امیدواری برای تحول صنعت خودروی ایران باشد. حداقل دستاورد این مشارکت، افزایش میزان رقابت در بازار خودروی کشور و عبور به سمت خودروهای به‌روزتر خواهد بود. امید است تا سایر شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان نیز از چنین روندی الگو گرفته و به استقبال بازار خودروی ایران بیایند تا شاهد شکوفایی صنعت خودروی داخلی همراه با رضایتمندی مشتریان همگام با تحولات صنعت جهانی باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.