در بخش سدانهای بزرگ، تویوتا آوالون دقیقاً مطلوبترین گزینه نیست اما بااینحال سازندهٔ ژاپنی در حال پیشبرد برنامههایی برای ساخت نسل جدید آن است. این خودرو در بازار کار بسیار سختی را پیش رو خواهد داشت چراکه باید در دورانی که کراساوورها محبوبیت خارقالعادهای کسب کردهاند و فروش سدانها رو به کاهش است، خریداران جوان را به سمت کلاس سدانهای بزرگ بکشاند. حال قصد داریم در این مطلب نگاهی داشته باشیم به نسل آیندهٔ تویوتا آوالون.
طراحی بیرونی
تویوتا سعی دارد در نسل جدید محصولات خود، با ارائهٔ طراحیهای تهاجمی، تصور خستهکنندهٔ محصولاتش را از بین ببرد. در همین راستا، نسل جدید آوالون نیز از طراحی تهاجمی برخوردار خواهد بود که استایلی مشابه نسل جدید کمری دارد. در نمای جلویی این سدان بزرگ ژاپنی، جلوپنجرهٔ کوچکتری بین چراغها قرار دارد اما در عوض ورودیهای هوای درون سپر بسیار بزرگ هستند که موجب میشود جلوپنجرهٔ آوالون جدید بهطورکلی بزرگتر از نسل قبلی باشد. در نمای جانبی آوالون جدید اما طراحی معمول خودروهای دیفرانسیل جلو با پروفیل فستبک ترکیب شده است. در این نما، طرح برجستهٔ پایین درها و خطی که از گلگیر جلو آغاز شده و از درون دستگیرهٔ درِ جلو رد میشود، از موارد قابلتوجه هستند. در عقب نیز آوالون با چراغهای افقی، شباهتهایی با محصولات لکسس پیدا کرده درحالیکه در اینجا سر اگزوزهای چهارتایی و یک اسپویلر ظریف هم به چشم میخورد.
پلتفرم
تویوتا برای ساخت نسل جدید آوالون از پلتفرم جدید خود موسوم به معماری انعطافپذیر جهانی (بهطور مخفف TNGA) استفاده کرده است هرچند که معلوم نیست این سدان بزرگ بهصورت جهانی عرضه گردد؛ اما خریداران اصلی آوالون یعنی مردمان آمریکایی شمالی در نسل جدید شاهد فضای داخلی بیشتر درون بدنهای سبکتر خواهند بود که خیلی بزرگتر از نسل کنونی نیست. همچنین مواردی که در نسل جدید کمری شاهد ارائهٔ آنها بودیم مانند فناوریهای پیشرفتهٔ کمکراننده، متریال کابین بهتر و راحتی بیشتر، در آوالون هم وجود خواهند داشت درحالیکه همانند برادر کوچکتر، در آوالون هم در عقب از تعلیق چند اتصالی استفاده شده که رانندگی بهتری را پدید میآورد.
پیشرانهها
لیست موتورهای نسل جدید آوالون از جدیدترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تویوتا آغاز میشود که از نوع 2.5 لیتری بنزینی با حدود 206 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. همچنین انتظار نداریم که پیشرانهٔ V6 کنونی کنار گذاشته شود اما احتمالاً قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. علاوه بر این، برای ارائهٔ ترکیبی از قدرت و بهرهوری، یک نسخهٔ هیبریدی هم از آوالون ارائه خواهد شد که احتمالاً از همان موتور بنزینی 2.5 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد.
رقبا
صادقانه بگوییم، سدانهای بزرگ دیگر فروش بالایی ندارند چراکه اکثر خریداران به سمت کراساوورها رفتهاند؛ بنابراین رقبای تویوتا آوالون یعنی خودروهایی چون کیا کادنزا، شورلت ایمپالا، کرایسلر 300، دوج چارجر و فورد تاروس در حال جنگیدن برای حفظ بقای خود هستند و حتی ممکن است در آیندهٔ نزدیک فقط در چین عرضه گردند. بااینحال در این اوضاع، تویوتا قصد معرفی نسل جدید آوالون را دارد که احتمالاً در اواخر امسال یا در نمایشگاه دیترویت 2018 رونمایی خواهد شد.
منبع: پدال