نسل جدید مازراتی گرن توریزمو باز هم با تأخیر می آید. بله باز هم این اتفاق افتاد و مازراتی تصمیم گرفته است که انتشار نسل جدید گرن توریسمو را به تأخیر بیاندازد، این بار به سال ۲۰۲۰٫ همه علاقه مندان به دنیای خودرو منتظر بودند تا مدل جدید گرن توریزمو را در سال آینده ببینند، اما طبق گزارشی که توسط Car Magazine منتشر شده است، چیزهایی در این خودرو تغییر کرده اند، و ما امیدواریم این تغییرات برای بهتر شدن باشد !
مهندسان این شرکت ایتالیایی تصمیم گرفته اند که نسل جدید مازراتی گرن توریزمو را به یک معماری جدید این برند منتقل کنند. این تغییر و انتقال بیانگر اینست که لازم است کار های بیشتری روی این مدل جدید مازراتی انجام شود و طبیعتاً این نیازمند صرف زمان بیشتریست.
این معماری جدید، یک پلتفرم تمام آلومینیومی است که به منظور سبک تر شدن و در عین حال سخت و محکم تر شدن خودرو های مازراتی از آنچه که هم اکنون هستند، در نسل جدید مازراتی گرن توریزمو و چند مدل جدید این شرکت استفاده خواهد شد. این پلتفرم توانایی پشتیبانی از مدل های ICE (احتراق داخلی)، هیبرید و برقی را دارد.
تغییر بعدی که توسط مهندسان این کمپانی انجام می شود، معرفی گیربکس ۸ سرعته ی ZF است که قرار است جایگزین گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک حال حاضر نسل جدید مازراتی گرن توریزمو شود. بله، همان گیربکسی که در مدل های بی شماری از کمپانی های بی ام و، لندروور، رولزرویس، جگوار، بنتلی و آئودی استفاده شده است.
همچنین یکی از مهندسان مازراتی که نامش فاش نشده تأیید کرده است که مازراتی در حال فکر کردن بر روی استفاده از کمک کننده ی برقی برای افزایش منحنی گشتاور پیشرانه ی توربویی است که قرار است در نسل جدید مازراتی گرن توریزمو استفاده شود. و بعد از همه ی اینها، یکی از مهمترین ویژگی های این GT ایتالیایی تحویل گشتاور هموار در موتور های تنفس طبیعی است. طبیعتاً پیشرانه ی دیزلی هم دیگر در کار نیست.
Car Magazine در کنار این ها اعلام کرده است که احتمالاً یک پیش نمایش از مدل تولیدی مدل جدید گرن توریزمو را در سال آینده ببینیم. همانطور که در مازراتی آلفیری میبینیم، طراحی گرن توریزموی جدید هم باید ترکیبی از عناصر سنتی شرکت و چهره ای تهاجمی تر باشد.
در ماه ژوئن، مازراتی یکبار دیگر نسل حال حاضر گرن توریزمو را در هر دو نوع کوپه و کانورتیبل بازسازی کرد. مدل های نیوفیس این خودرو ها به یک سپر عقب باز سازی شده و سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸٫۴ اینچی با پشتیبانی سیستم های کارپلی اپل (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) مجهز شدند.
منبع : مجله ماشین