مدلهای مخصوص خودروهای مختلف معرفی شده و چندی بعد از یاد میروند اما بامو این بار کار متفاوتی را انجام داده زیرا تصمیم گرفته تا ملاقاتی دوباره با سری 3 ادیشن اورجینال داشته باشد و شروع تولید آن را با الهام گرفتن از منبع اصلی خود گرامی بدارد. اولین نسل سری 3 (E21) اولین خودروی کلاس خود بود که از پیشرانههای 6 سیلندر استفاده میکرد. مدل 320 تولید شده در پاییز 1977 قدرت 122 اسبی داشت و چندین ماه بعد مدل قدرتمندتر 323 با خروجی 143 اسب بخار به بازار آمد.
اولین نسل این خودرو در ابتدا با رنگ نارنجی Inca و سپس با رنگ نارنجی فونیکس عرضه شد بنابراین جای تعجبی ندارد که سدان F30 امروزی نیز از رنگی برجسته و مشابه با نام نارنجی سان ست بهره برده است. شما میتوانید این خودرو را در فرمهای سدان و تورینگ و تریم های اسپورت لاین ادیشن، لاکچری لاین پیوریتی ادیشن و M اسپورت ادیشن سفارش دهید.
مدلهای اسپورت با جزئیات مشکی خود در چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره مشکی، رینگهای 18 اینچی دو پره و جزئیات تیرهتر در ورودیهای هوا و اگزوز متمایز میشوند. مدل M اسپورت ادیشن نیز دارای رینگهای M و پکیج آئرودینامیک میباشد.
اما مدل لاکچری لاین که در تصاویر نیز دیده میشود دارای جزئیات آلومینیومی در اطراف پنجرههای کناری، جلوپنجره، ورودیهای هوای و پوشش سپر عقب است. این مدل از رینگهای 17 اینچی با طراحی ویژه سود میبرد.
کابین خودروها نیز بسته به مدل انتخابی متفاوت است اما تمامی آنها دارای دوختهای متضاد در داشبورد بوده و از نشاندهندههای ارتقا یافته با عملکردهای بیشتر بهره میبرند. همانگونه که حدس میزنید، نسخههای اسپورت دارای برخی ویژگیهای M هستند درحالیکه مدل لاکچری دارای پوشش چرم مرغوب و تریم چوبی و کروم است.
هر سه مدل بهصورت استاندارد با چراغهای جلو و مه شکنهای LED عرضه میشوند. شما میتوانید سری 3 الهام گرفته از نسل نخستین خود را با پیشرانههای متنوعی سفارش دهید که با نسخه دیزلی 116 اسبی شروع شده و به 326 اسب بخار در مدل 340i میرسد.
موفقترین مدل بامو که در تابستان سال 1975 و به عنوان جانشین سری 2 معرفی شد تاکنون بیش از 15 میلیون دستگاه فروش داشته است. انتظار میرود هفتمین نسل این خودرو با کد G20 تا پایان سال 2018 یا اوایل سال 2019 معرفی شود.