ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

فروش سهام مرسدس-ای‌ام‌جی در MV آگوستا

همکاری بین مرسدس-ای‌ام‌جی و MV آگوستا به پایان خط رسیده این خودروساز 25 درصد سهام خود موجود در این کمپانی موتورسیکلت‌ساز را فروخته است.

  


این دو کمپانی در سال 2014 استارت همکاری را با یکدیگر زدند و توافقنامه‌ای را امضا کردند که یک “همکاری درازمدت” خوانده می‌شد و تمرکز عمده آن روی تلاش‌های فروش و بازاریابی بود.


در آن زمان مدیر ارشد مرسدس-ای‌ام‌جی آقای توبیاس موئرز گفته بود:

ما فهمیدیم که MV آگوستا همکاری عالی برای مرسدس-ای‌ام‌جی است. این موتورسیکلت‌ساز با سابقه طولانی خود نه تنها تاریخ مسابقه‌ای پربار و موفقی دارد بلکه ارزش‌ها و اهداف متعالی برای آینده داشته و همین موضوع اجازه تجربه پرفورمنس بهینه و تکنولوژی موتوراسپورت در جاده را می‌دهد.


موتورسیکلت‌های این شرکت در نمایندگی‌های ای‌ام‌جی نیز حاضر بودند اما ظاهراً این کار برای توجیه ادامه همکاری دو کمپانی کافی نبوده است. به جای آن مرسدس سهام خود را به ComSar Invest فروخته که بخشی از گروه در تملک شرکت عظیم نفت و گاز روسی است.


هنوز جزئیات این نقل‌وانتقال مشخص نشده اما رئیس MV آگوستا گفته است:

معامله صورت گرفته و فروش سهام مرسدس-ای‌ام‌جی به ComSar Invest نشان دهنده یک رویداد مهم برای برنامه‌های ما است. ما تمرکز ویژه‌ای روی هسته اصلی تجارت خودمان که تولید موتورسیکلت‌های پرفورمنس و باکلاس است داریم.


البته مرسدس-ای‌ام‌جی تنها خودروساز آلمانی نیست که از موتورسیکلت‌سازان دست می‌شوید زیرا ظاهراً آئودی نیز می‌خواهد دوکاتی را بفروشد.


منبع : پدال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.