ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

تولید اینفینیتی QX70 رسماً خاتمه یافت

اینفینیتی QX70 برای اولین بار در سال 2003 با نام FX به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط لوکس به بازار آمد. نسل دوم این خودرو نیز در نمایشگاه ژنو 2008 رونمایی شد و پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری اینفینیتی، نامش در آوریل 2013 به QX70 تغییر پیدا کرد؛ اما حالا سخنگوی اینفینیتی اعلام کرده است که این شرکت رسماً به تولید این کراس‌اوور لوکس پایان داده است. دلیل چنین کاری تمرکز بر روی دیگر محصولات اعلام شده که یکی از آن‌ها باید نسل دوم کراس‌اوور کامپکت QX50 باشد.

  

سخنگوی اینفینیتی به Automotive News گفته است که QX50 جدید دارای ویژگی‌های مناسبی است که درنهایت آن‌را به پرفروش‌ترین محصول این شرکت تبدیل خواهد کرد. به همین دلیل، علیرغم افزایش تقاضا برای کراس‌اوورها در بازار ایالات‌متحده، QX70 برای مدل 2018 ارائه نخواهد شد و در عوض تلاش‌های بازاریابی آن به سمت مدل کوچک‌تر QX50 برای جذب خریداران بیشتر هدایت خواهد شد.

برند لوکس نیسان در نمایشگاه دیترویت امسال نسخهٔ کانسپت نسل دوم QX50 را رونمایی کرده که پیش‌نمایشی از این خودرو محسوب می‌شود. انتظار می‌رود نسخهٔ تولیدی نسل دوم QX50 در ماه‌های آینده طی یکی از نمایشگاه‌های خودرو رونمایی شده و سال آینده به بازار آید. همچنین نسل جدید SUV بزرگ‌تر اینفینیتی QX80 نیز سال آینده معرفی خواهد شد که پیش‌نمایش آن چندی پیش با معرفی کانسپت QX80 مونوگراف ارائه شد؛ اما با وجود طراحی جدید داخل و خارج، QX80 جدید از همین پلت‌فرم نسل کنونی استفاده خواهد کرد.

نسل دوم QX70 اما که با مدل 2009 به بازار آمد، تاکنون تغییرات چندانی را تجربه نکرده و به همین دلیل طراحی آن به‌طور قابل‌توجهی با بسیاری از اعضای خانوادهٔ محصولات جدید اینفینیتی خصوصاً کانسپت QX50 و کانسپت QX80 مونوگراف متفاوت است که همین امر یکی از دلایل اصلی کاهش فروش آن بوده است و نهایتاً به خاتمهٔ تولید آن انجامید. بااین‌حال گفته شده که اینفینیتی قصد دارد این کراس‌اوور را در سال 2020 یا 2021 بازگرداند. نسل آیندهٔ QX70 بر اساس نیسان مورانو ساخته خواهد شد و استایل کوپه مانندی خواهد داشت. بااین‌حال تا آن زمان، مدل QX60 می‌تواند جای خالی QX70 را به‌عنوان کراس‌اوور متوسط در سبد محصولات اینفینیتی پُر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.