ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

بازهم طرح احتمال ساخت کراس‌اوور توسط فراری

چندی پیش سرجیو مارکیونه با قاطعیت اعلام کرد که فراری هرگز به ساخت یک خودروی شاسی‌بلند روی نخواهد آورد اما حالا دوباره گزارشی از Car Magazine منتشر شده که ادعا می‌کند فراری در حال کار بر روی ساخت یک کراس‌اوور است. طبق گزارش این نشریه، اسب سرخ مارانلو در حال کار روی ساخت کراس‌اووری است که گفته می‌شود با کد F16X شناخته می‌گردد. این کراس‌اوور که برای رقابت با آستون‌مارتین DBX و لامبورگینی اوروس طراحی شده، بیشتر شبیه یک کوپهٔ قدبلند است که خصوصیات استایل فراری به آن افزوده شده است. با توجه به این گزارش، درهای این کراس‌اوور به شیوهٔ موسوم به خودکشی طراحی شده و فاقد ستون B است. گزارش شده که این کراس‌اوور روی پلت‌فرم سبک آلومینیومی جانشین مدل GTC4 ساخته شده و در کنار آن در حال توسعه است. گفته شده جانشین GTC4 سال 2020 معرفی شده و یک سال بعد یعنی در سال 2021 نیز این کراس‌اوور معرفی خواهد شد.

  

هنوز مشخصات فنی و عملکردی کراس‌اوور فراری اعلام نشده است اما این گزارش احتمال داده است که این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ V8 با سیستم هیبریدی باشد. همچنین این کراس‌اوور به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک خواهد بود که احتمالاً از جانشین GTC4 گرفته می‌شود. البته در رابطه با این گزارش شک و تردید وجود دارد اما در آن گفته شده که این کراس‌اوور قیمتی بیش از 300 هزار یورو خواهد داشت و فروش سالانهٔ فراری را به دو برابر یعنی حدود 16 هزار دستگاه خواهد رساند.


بااین‌حال مشکل این گزارش این است که بارها شایعاتی مبنی بر ساخت کراس‌اوور مطرح شد و مقامات این شرکت مکرراً آن‌ها را رد کردند. البته فراری با ساخت مدل چهارنفره و چهارچرخ محرک FF، خودرویی را معرفی کرد که بیشتر به یک کراس‌اوور شبیه است؛ بنابراین باید صبر کنیم تا بفهمیم که آیا این گزارش هم مانند شایعات قبلی بی‌پایه بوده و تکذیب خواهد شد یا اینکه فراری واقعاً در حال کار بر روی یک کراس‌اوور است.


منبع : پدال

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.