ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

ماشین 6

ماشین 6 - اخبار و مقالات دنیای خودرو

معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از فورد F150 رپتور با الهام از جنگندهٔ F22

فورد به‌طورمعمول در گردهمایی سالانهٔ EAA AirVenture Oshkosh اقدام به معرفی موستانگ‌های سفارشی و خاص می‌کرد اما امسال این رویه را تغییر داده و پیکاپ F150 رپتور را بجای موستانگ انتخاب کرده است. فورد در این F150 رپتور ویژه از جنگندهٔ مشهور لاکهید F22 رپتور الهام گرفته است.

  

ازجملهٔ تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به بچه گلگیرهای فیبر کربنی، نوار چراغ روی سقف، برچسب‌های نقره‌ای روی بدنه، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رینگ‌های سفارشی اشاره کرد. علاوه بر این، برای این خودرو یک جلوپنجرهٔ زیبا با نماد F22 رپتور نیز ارائه شده است. هنوز تصاویری از داخل این رپتور ویژه منتشر نشده است اما گفته می‌شود در کابین F150 هم چند تغییر اعمال شده است مانند ارائهٔ یک سیستم صوتی سفارشی برای کسانی که نمی‌خواهند صدای نیروگاه بای‌توربو V6 خودرو را بشنوند.

اما در زیر این پوستهٔ تجدیدنظر شده نیز تغییرات زیادی انجام گرفته است. در اینجا یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 بای‌توربو اکوبوست قرار گرفته که توسط مهندسان بخش پرفورمنس فورد با استفاده از یک اینترکولر Whipple و تغییرات دیگر، ارتقاء پیدا کرده و حالا قدرتش با 95 اسب بخار افزایش به 545 اسب بخار رسیده است. علاوه بر این، تعلیق و ترمزهای این پیکاپ عملکرد بالا هم ارتقا پیدا کرده است.

درحالی‌که قیمت پایهٔ فورد F150 رپتور از 49,520 دلار آغاز شده و نهایتاً به 72,965 دلار برای نسخهٔ فول آپشن می‌رسد، هنوز قیمت این نسخهٔ ویژه مشخص نیست. بااین‌حال با توجه به افزایش قیمتی که طی سال‌های اخیر در موستانگ‌های ویژهٔ معرفی‌شده در این رویداد شاهد بوده‌ایم، قطعاً قیمت این F150 رپتور ویژه نیز به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از نسخهٔ استاندارد خواهد بود. به‌عنوان‌مثال سال گذشته یک دستگاه موستانگ شلبی GT350 ویژه در این رویداد به حراج گذاشته شد که با قیمت 295 هزار دلار به فروش رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.